söndag, april 22, 2007

En nyans av brunt






















Så det har visat sig att jag tydligen tycker om att posta bilder, inte minst bilder av mig själv. Men jag kände mig smått tvungen att följa upp den där kostymhistorien jag presenterade häromdagen. Det blev alltså ingen mörkblå kostym. Men det blev en lång och utdragen process att hitta något bra. Till slut blev det denna bruna kreation. Med slips och allt.

----------

Nu blev jag gräsänkling väldigt tidigt denna helg då min kvinna var tvungen att åka hem för att studera och jag tydligen ska på något möte ikväll. Och hur mycket jag än tycker om möten och att bestämma så har jag drabbats av någon form av förkylningsvirus. Än så länge har det bara börjat bearbeta min hals men jag är säker på att en utflykt till skolan bara skulle förvärra mitt tillstånd. Vi får alltså se hur det blir.

----------

Hot fuzz då, vad säger man, världsklass? De är så himla kvicka, hela det där Spaced-gänget. Det är en utmärkt kärleksförklaring till allt som är snutfilm och långt ifrån en brittisk Kopps, som jag inte ens förärar med en länkning. Det var till och med svårt att hänga med i alla blinkningar som avverkades på slutet.

Själv satt jag mest och grämde mig över att jag inte kunde placera Rafe Spall som utgjorde ena halvan av "Anderna" (en ordvits som väl blev sådär i svensk översättning). När jag så slog upp honom på det eviga uppslagsverket Imdb upptäcker jag att han är son till Timothy Spall, dvs Peter Pettigrew från Harry Potter. MEN, det är inte därför jag känner igen Rafe, jag upptäcker sekunden senare att han spelar Noel i Shaun of the Dead och plötsligt faller allt på plats för mig. Snubben har alltså tappat en hel del kilon. Som vanligt kommer alltså min blogg att handla om bantning, (vilket jag inte hade en aning om att den gjorde tills jag fick se att reklamen här på sidan handlar om det, och Google kan väl aldrig ha fel?)

Jag är så sjuk.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad tjusig du är!

Per sa...

Din blogg handlar enligt Google för tillfället om:
- Linkin Parks nya skivan (sic)
- Koh Samui
- Turkiet resor (sic)
- Norge
samt
- Träffa Singlar Ikväll.

Kul med kostymbilden, jag tog ju själv en för inte så länge sen.

Aron sa...

Kostymbilder är bra. Google är galet. Men Norge är ju helt rimligt, där var jag ju bara förförra veckan typ.