lördag, april 21, 2007

Slutet på en lång väntan.

Ikväll är det äntligen så dags. En hel vecka efter premiären och ännu längre efter en missad förhandsvisning ska jag få se Hot fuzz. Det blir jag, Idaho och Virre. Kritiken har varit blandad efter vad jag hört men själv har jag försökt att inte ta del av några recensioner. Jag är min egen Orvar.

----------

Och nu ska jag inhandla en gåbortkostym. Till min hjälp har jag två kvinnor med skarp smak, hoppas jag. Men kostym hjälper aldrig mot långt hår om ni frågar mig. Vad jag än försöker matcha till min kalufs ser jag bara ut som en slusk, varför är det så? Det kommer att bli en mörkblå kostym.

----------

Slips då? Slips är svårt. Vi får se hur det blir med slips. Den kommer ju ändå bara att sluta i pannan.

----------

Jag bävar lite för det här. Att behöva leta mig igenom stadens butiker efter en kostym. Biträden som försöker vara hjälpsamma men som inte biter på min beslutsångest. Jag känner redan pressen. Det är tur att jag vet att kostymen ska vara mörkblå i alla fall...

...men slipsen då? Hur gör jag med slipsen?

3 kommentarer:

Texas sa...

Biby Cletus

Per sa...

Oh, Hot Fuzz. Och finklädsshop är ingen höjdare nej. Vem är den andra kvinnan?

Fröken J sa...

Jag har inga tips om slips (haha det rimmar jag tror jag svimmar) men du kanske kan ha håret i en snodd?! Hihi.

Jag tycker om att vi alla har länkat till varandra numera. Lite sådär klassanda över det hela ju!