torsdag, april 19, 2007

Skrämmande frukost

Paniken hann sprida sig när jag insåg att jag läst Pondus på den plats Rocky brukar ligga i DN. Paniken hann sprida sig ytterligare innan jag fann käre Rocky överst bland stripparna. Vad är dealen DN? Är det ett försök att ge lite mer pondus åt Rocky (haha!)? Konformist som jag är tycker jag banne mig att Rocky ska tillbaks på sin trygga plats och hoppas att denna, för DN spontant ungdomliga, flytt ger upphov till ett ramaskri som hörs Sverige runt.

Hur som helst blev jag naturligtvis positivt överraskad när insikten nådde mig att ämnet för dagens serieversion av fablernas värld var skidsemester. Det ger mig ju nämligen tillfälle att posta den här bilden från min egen premiär i fjällen:






















Utstyrseln är till 100% lånade grejer och det var alltså i detta skick jag med rädsla för livet kastade mig utför backarna i Trysil. Men jag överlevde. Och som tur var befann vi oss på norsk mark så det hade ju varit lönlöst för infödingarna att försöka håna mig. För er, mina fellow landsmän, är det däremot fritt fram.

3 kommentarer:

Texas sa...

Det känns ju som att det är lite öppet mål att håna dig George. Men okej då:
Det ser minsann ut som att det är damkläder du har på dig. Och jag tycker mig ana något tjejigt under också.
Flicka lilla!

Angående Rocky:
jag har inte ens hunnit slå upp tidningen än, men jag hade aldrig hittat Rocky om den ligger på Nemi-platsen. Sinnessjukt!

maja sa...

Men hej!

Jag hittade först Teresan, och nu dig! Vilken grej. Men jag törs inte håna eftersom vi aldrig ses och du kanske blir arg på riktigt utan att jag märker nåt.

Anonym sa...

Peter har rätt. Ni är båda flickor.