måndag, april 23, 2007

Förbannade ungjävel och förbannade Göteborg

Så sitter jag här på mitt rum, förlamad av förkylning, med de sista förberedelserna inför dagens textseminarium och sedan en eftermiddag som kvällsredaktör för Nyfiken grön. Och jag tror mig veta vem som försatt mig i mitt tillstånd av ohälsa. I torsdags eller fredags satt jag som vanligt på bussen hem från skolan och hamnade mitt i en dagisklass. Helt plötsligt börjar ungen bredvid mig hosta kraftigt, varpå hans skötare ber honom hålla för munnen. Följden: ungen börjar hosta ännu kraftigare utan att hålla för munnen i kanske en minut bara för att "fuck the man". Själv sitter jag och vrider mig i mitt säte och önskar att jag kunde pressa mig ut genom bussfönstret.

----------

Sedan ser jag att Way out west har bokat The Pogues, är det inte förjävligt!? Jag har inte råd med denna festival! Nu spelar alltså Pogues, Primal Scream, Lily Allen, Erykah Badu, Architecture in Helsinki, Moneybrother, The GO! Team, Lady Sovereign, Mika, Spoon, The Hives och fy va drygt det är!

1 kommentar:

Texas sa...

ja. jävla tjejer!