torsdag, januari 31, 2008

Världens tuffaste synth

Är det möjligtvis en Minimoog? Eller nej, vänta, det måste ju vara Rolands 303:a? Eller är det en helt enkelt en vanlig jävla Theremin?

Nej nej nej, den absolut tuffaste synthen just nu, är naturligtvis Korg Kaossilator. Jag upprepar, Korg Kaossilator. KAOS-silator, smaka på det. Bara namnet får mig att smälta.



Den är så häftig in fact, att jag så fort jag hört talas om den var tvungen att springa direkt till Jam och köpa mig en egen. Och det stod några ex kvar på hyllan, skynda dig så kan den bli din.

3 kommentarer:

Johanna sa...

Min synthnörd till kollega undrar om du är nöjd med nya leksaken och vad som är bra och dåligt med den och så... Den han tydligen fått en del kritik på diverse forum. Kunde man få be om en recention, tack?

ART IS BUSINESS sa...

Finfin artikel i pappers-Metro om den lilla synthen. Behöll du ditt provex?

Aron sa...

Det var faktiskt aldrig frågan om något provex, jag köpte den till mig själv först och fick sedan i uppdrag att recensera den för tidningen.

En recension för din kollega Johanna är att den är väldigt kul men också ganska begränsad, inte så många utgångar och så vidare, det är framförallt en leksak, men en mycket tuff sådan.