onsdag, juli 18, 2007

Besök och allsång

Under några dagar har jag besök från Halmstad, Per och Benne är här. För tillfället lär de sig allt om celluliter, botox, tandblekning och solbrännor av Oprahs husläkare.

Jag måste kommentera Florence Valentins framträdande på Skansen igår som naturligtvis var helt fantastiskt. Och det var ett stort ögonblick när Love i en minikupp outade Karl Gerhard som klassförrädare. Det var lika stort som när Lukas Moodysson, långt innan han blev den pretentiösa fjant han är idag, gav hela svenska filmetablissemanget fingret, iförd björnöron på Guldbaggegalan. Det var lika stort som när John Lennon 1963, inför Twist and Shout, bad publiken på de billiga platserna att klappa med, och resten att skaka med sina juveler.

4 kommentarer:

Eriks Exil sa...

Tyvär missade jag detta men har givetvis invändningar på att jämföra Love med John Lennon. Love är själv så mycket klassförädare som det går att bli om man nu tror på begreppet. Han poserar som någon slags arbetarfigur och sjunger om poker i vårby gård och utger sig vara från haninge. Snubben är born & raised på Östermalm. Han är en överklasslyngel med gitarr.
Med det sagt tycker jag att pokerkväll i VBG är svinbra.

Texas sa...

Det var ju inte direkt att outa, det var ju en självklarhet. Men han borde sagt något i stil med att "liksom jag själv är så var Karl Gerhard en klassförädare." Det var bra. Svante T.

Texas sa...

Jag och Exilen tyckte nog ungefär lika. Men jag gillar kanske herr Love mer än Mister Exil.

Anonym sa...

Oavsett vad man tycker så upprör det mig lite att han påstår att man bara kan tycka om Karl Gerhard av de två anledningarna att han har en överklasstil eller att han är klassförrädare. Kan man inte bara gilla honom för att han gör feta låtar? Och är käck?