tisdag, juni 19, 2007

En händig man

Har han inte redan fått tillräckligt med uppmärksamhet undrar ni? Men nej, han förtjänar all uppmärksamhet han får, och jag hoppas alla följde hans stjärnblogg på expressen.se. (Jag har nog, precis som Texas förutspått, utvecklat en post-ironisk kärlek till mannen). Per Gessle har dessutom gjort ett utomordentligt fint textlån på nya skivan med hjälp av låten Om jag vetat då (Vad jag vet nu), en, om man känner till Gessles förkärlek till brittisk 60- och 70-talspop, tydlig flört med The Faces Ooh la la:

I wish that I knew what I know now
when I was younger
Hur som helst är det inte Gessle som för dagen är den händige mannen utan undertecknad. Inte nog med att jag strippat hela knullsoffan på sitt tyg och slängt in i källarens tvättmaskiner. Jag har även varit på Expert och införskaffat en dammsugare för blygsamma 299 spänn, ett riktigt kap med andra ord.

En förklaring av knullsoffans benämning kan vara på sin plats. Det var samma soffa som vi, dvs jag, bror, flickvän och svärfar, var i Älta och hämtade efter en Blocket-rea på 100 kronor, ännu ett kap. Soffan var i upphämtat skick befläckad av obestämd materia varpå svärfar tidigt gav den det smickrande smeknamnet: knullsoffan.

På samma resa såg vi för övrigt Tomas Di Leva, för dagen iklädd en grön kaftan.

----------

Under senaste Dala-visiten tog jag mig återigen ett dopp i sjön. Det var ett kvällsdopp denna gång. Helst hade jag velat vara naken men Ida förbjöd mig så det fick bli ett kalsongdopp. Jag hade ett glas rödvin under kragen och kände att det var läge att försöka imponera lite på tjejen. Därför simmade jag kraftfullt och manligt långt ut från stranden till Idas oroade hejarrop. När jag väl vände om förstod jag att jag tagit mig vatten över huvudet och var för en stund orolig för livet.

Som tur är visste jag att Ida har ett förflutet som professionell simmerska, och det var nog endast denna vetskap som tog mig i land säkert.

2 kommentarer:

Texas sa...

Haha... Fantastisk historia om simningen aron, du är en idiot.

Hur fan har du hunnit med att göra saker idag?
Vi vaknade ju precis!

ART IS BUSINESS sa...

Det låter som den händige mannen från Halland gör fint i sin nya lya. Det är nog mer än vad han som utger sig för att vara "en händig man" gör.