onsdag, augusti 22, 2007

Florence på P3

Precis hemkommen från P3 Live Session som var fantastiskt. Annika Norlin var lite segförkyld vid mc-micken men dom är ju alltid lite sega däruppe i Norrland. Det blev en väldigt mysig liten tillställning med en publik på bara 10 personer. Det var jag, min bror och några tjejer. Jag hade lite ångest innan för att bli tvingad att fråga något (journalist som jag (snart) är, är ju frågor det värsta jag vet) och något bitter över att P3 inte var ett dugg intresserad av mig som praktikant. Men jag kom snart över det.

Bror fick lov att hjälpa Love stämma gitarren genom att ta ton på pianot och det hela var ytterst gemytligt med kaffe och bullar. Lyssna på programmet i P3s trettiodagarsarkiv innan det är försent.

Med den dåliga uppslutningen färskt i minnet har jag dock förstått att jag är ett mycket hängivet Florence Valentin-fan. Förstår inte människor att Love är vår tids kanske främsta fanbärare för svensk musiktradition? Skaffa skivan genast!

5 kommentarer:

Texas sa...

Ja, vad tycker du om Ebba Grön då?
Prova lyssna på det du!
Men ja, jag är ju också ett stort fan av Florence. Han är ju som Håkan men med Pimme istället för Moz.

MLI sa...

Neeeeeeeej!
Menar du alltså att den där jävla pokerplågan är en låt du lyssnar på regelbundet?

Seriöst?

Anonym sa...

Åh jag måste lyssna. Love verkar ju va jättegullig. I alla fall när han va på Skansen, underbar positiv poputstrålning.

Texas sa...

Skärpning nu!
Jag har sagt det förut och säger det igen (på förekommen anledning), Florence skiva är en av årets bästa svenska skivor. Och Pokerkvällen är en fantastisk låt. Så, då var det sagt. Då är det så. Bra. Fint.

Johanna sa...

Ja.., och så får man väl ändå säga att det handlar mer om punk än om pop, faktiskt.