onsdag, augusti 22, 2007

Three down...

Och än har det inte hänt så mycket märkvärdigt. Jag har skrivit en hel del smånotiser. Gjort en Hallå där Adolphson & Falk och fått lyssna exklusivt på deras nya singel Tyngdlös feat. Christer Fuglesang. Jag har varit på KTH och frågat varför så många hoppar av, är inte det ironiskt så säg? Idag har jag pratat med New York och väntar på att imorgon få ringa Los Angeles och Mark Frauenfelder, editor in chief på MAKE. Men mestadels har jag suttit på Facebook.

Jag har nämligen jobbat med en topp 5-facebook-applications. Och eftersom Facebook inte är mycket mer än applications har jag utforskat det nästan hela dagen. Den bästa jag hittade, som dock inte tar sig in i tidningen är "Pee on your friends". Vilket jag sedan gjorde, med råge. Sju stycken nedkissade vänner kommer bli glada nästa gång de loggar in.

I övrigt var jag lämnad ensam på redaktionen idag, för större delen av dagen. Det var okej men känns inte som jag jobbar på heltid ännu, vilket på sätt och vis är skönt. Det är bara det där med att komma med idéer... Måste få ett grepp om tidningen nu.

Imorgon ska jag på båtkonferens och höra vad Sony Ericsson tror om framtiden. Men ikväll ska jag till välkända kvarter. På Radiohuset ger Florence Valentin en konsert för P3 Session Live. Ni kan höra dem och mina applåder med start halv tio ikväll.

Inga kommentarer: