måndag, augusti 06, 2007

Currydröm

















Jag vet att drömmar kan vara bisarra. Men under nattens sömnstrapatser blev jag minst sagt paff när jag, fullkomligt berusad efter en pubrunda på Londons gator med min fjällrävenryggsäck på axlarna, sprang in i självaste Tim Curry. Han verkade ha bråttom någonstans men jag kände mig manad att genast ta i hand och utnämna honom till "one of my faavourite actorssh of all *hiccup* time...". Detta trots att jag i samma ögonblick som jag uttalat orden inte kunde komma på en endaste film med honom. Först efter att vi skiljts åt dök Rocky Horror Picture Show upp i huvudet och med ens ville jag skrika "Dr. Frank-N-Furter!!" efter honom.

Efter detta pinsamma, och kom ihåg, ihopfantiserade möte (inte ens i min fantasi kan jag vara talför eller ens drömma ihop någon mer intressant person att träffa än Tim Curry) blev jag till råga på allt bestulen på halva innehållet i min ryggsäck: En iPod, en Futurama-dvd, en Proust-bok och, märkligt nog, ett ark med designerklistermärken som jag inte ens visste jag hade i väskan.

3 kommentarer:

ART IS BUSINESS sa...

Designerklistermärken? Varför har du ett ark i din väska?

Eriks Exil sa...

Futurama-dvd?

Aron sa...

Vänta lite nu. Designerklistermärken förstår jag invändningen emot, men det har jag naturligtvis inga i ryggsäcken. Det hade jag bara i drömmen. Jag vet inte ens om det finns något sådant som designerklistermärken.

Futurama däremot? Vad menar du med frågan Erik? Futurama är alltså en av de bästa serierna som gått på tv. Och hade dessutom gjort sig mycket bättre som långfilm än Simpsons.