tisdag, september 18, 2007

Förbannade dvd-spelare

Sedan jag införskaffat en ny hyllkombination för min tv har min dvd-spelare genast börja trilskas. Vad ska han med en dvd-spelare till, undrar kanske du, det är ju ändå 2000-talet? Faktum är att jag själv börjar undra.

Till att börja med finns det ingen plats för skiten. Under tv:n finns ett litet fack som ser ut att passa alldeles ypperligt för en dvd-spelare. Tyvärr rymmer facket inte mer än förstärkaren, sedan tar det stopp.

När jag sedan försöker placera om dvd-spelaren till ett annan plats, ovanpå en av hyllorna i kombinationen får jag kämpa i ungefär en kvart med att koppla in spelaren i nämnda förstärkare och tv:n. Efter all möda visar det sig att nätsladden inte når eluttaget. Varför köper han en hyllkombination som inte går att kombinera med hans behov? Faktum är att jag själv börjar undra.

Inga kommentarer: