tisdag, september 04, 2007

Till slakten

Det är inte alltid lätt att jobba på Metro. Nu går jag till slakt. Annonsavdelningen hade bokat en helsideannons för mycket och det redaktionella materialet åker ut, flyttas om och kortas av.

En vacker enkät med dragarbild och allt. Jag hade hittat en fin herre med mustach och två kids vid Hötorget. De kommer åtminstone upp på hemsidan men det är naturligtvis inte samma sak. Sedan stryks det i texterna och artiklar blir till spalter och i värsta fall notiser. En veckas arbete reduceras till några fjuttiga spaltcentimetrar för en usel annons skull.

Jag har som tur är kvar min illustrerade sista-side-artikel. Den är vad som håller humöret uppe. Och så har jag fått en handskriven lapp av Anders Falk, från Adolphson & Falk.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag som hade sett fram emot bilden!

Johanna sa...

Den där lappen kan bli värdefull... Adolphson & Falk skulle väl göra en låt med Christer Fuglesang nu.

Aron sa...

Javisst, det är därför jag har fått lappen. Det står säkert tidigare i min blogg. Men det var ju jag som gjorde avslöjandet om Fuglesang-låten. Lappen kom i samband med 10 signerade singlar som vi lottade ut förra veckan!