torsdag, september 20, 2007

Myggan - värsta skiten

Men vad hade någon förväntat sig? Redan när Filip och Fredrik avslöjat att de tänkte göra en tecknad serie förstod väl de flesta att det skulle bli katastrof. Någonstans där under all förutsägbarhet och simplicitet skönjdes en svag strimma av deras unika humor. Men aldrig någonsin under premiären lyckades den tränga igenom den fruktansvärda ytan som stank av ruttna skämt. Jag är övertygad om att den inte kommer tränga igenom under hela säsongen. Bengt Magnusson som hostar slem och tar Tone på brösten? Kom IGEN!

Pojkarna gjorde till och med det oförlåtliga misstaget att försöka vinna skratt på lustiga dialekter. När ska eländet ta slut, kved jag inombords under hela halvtimmen.

Boston Tea Party däremot kan säkert bli jättetrevligt. Det är ju live och ocensurerade som radarparet kommer till sin rätt. Dessutom för titeln genast tankarna till gamla Colonization, nörd någon?

2 kommentarer:

Texas sa...

Håller med.
Myggan var inte bra.
Synd på ganska fin animering.

Per sa...

Jag tycker det är ganska trevligt. Men jag är väl en enkel man antar jag.