tisdag, maj 08, 2007

Att stryka en skjorta...

...är bullshit! Det går inte. Jag tänkte göra mig lite fin inför den stora praktikintervjun (om vilken vi inte talar) imorgon då jag ska bege mig till Metro Tekniks redaktion. Och jag har aldrig strukit en skjorta, åtminstone kan jag inte minnas när jag senast gjorde det. Så det fick bli till att ta till den gode vännen internet för att finna råd. Men inte nog med att jag måste förnedra mig med att ge mig i kast med denna uppgift, jag måste till råga på allt göra det offentligt, i den allmänna tvättstugan.

Självklart är det en tjej som centrifugerar sina kläder när jag lite försynt smyger in med skjortan genom dörren. Så efter att jag i en stund låtsats boka tvättid blir jag tvungen att påbörja strykandet, eftersom kvinnan vägrar lämna mig ifred. Lite tafatt trär jag på ena axeln över strykbrädans ände och inleder mina mjuka handrörelser med järnet över skjortryggen.

En halvtimme senare är jag färdig och skjortan lika skrynklig.

8 kommentarer:

Texas sa...

haha... du kommer vara så fin på intervjun. så fin, så fin... haha...

Texas sa...

dåre.

MLI sa...

Lycka till! Det kommer gå great.

Texas sa...

Skjorta... Jag säger då det...

Terry sa...

kläderna gör mannen. jag tror du kommer passa som fisken i handsken på metroteknik med din skrynkliga skjorta.

Eriks Exil sa...

Dressman har "easy-care" skjortor. Jag tror att det är bra att ha på M-teknink.

Anonym sa...

omanligt!!

Per sa...

Skjorta, bah!