tisdag, maj 01, 2007

Hemma hos Benneb och hem

















Här sitter jag då i Bennebs fräsigt röda manchestersoffa och ser sådär ovanligt glad ut som bara jag kan göra. Det var valborgsmässoafton och visst var väl det värt ett besök i Halmstad. Vi firade med både discobowling och, efter många om och men, en kanna kamikazee. Titta så fint kudden är matchad med gardinen. Det är farmor Bogrens förtjänst, liksom är mycket i lägenheten.

















Här sitter förresten mannen själv, och kontemplerar livet över en skål cashewnötter. På morgonen därefter väcktes jag med gröt och styrde stegen mot tågstationen. Sedan gick resan hemåt.

















Nu väntar jag på att få se Sahara Hotnights in action för första gången på många år. Senast var nog faktiskt när jag förbandade dem i Halmstad en sommar. Det har jag berättat för Maria, när jag sprang in i henne och Howlin' Pelle på Debban en blöt kväll. Det var samtidigt som jag förklarade att Sahara Hotnights är Sveriges bästa rockband. Så kan det gå.

2 kommentarer:

Texas sa...

Sahara Hotpants, det är tjejer!

Per sa...

Vad söta ni är.