onsdag, maj 09, 2007

Man du suck,

som far skrev med hjälp av kylskåpspoesi.














Jag är nyss hemkommen från min första praktikintervju, på Metro Teknik. Trots att jag hade tagit på mig min skjorta, och knäppt ner kragen, som man SKA göra på button-down-skjortor enligt Fruktkepsen, så var det ett misslyckande. Jag hade avsiktligt försökt att inte tänka så mycket på vad jag skulle få för frågor och hur jag skulle svara. Fördelen med detta var att jag slapp vara nervös, nackdelen att jag inte visste hur jag skulle svara. Trots detta är det ju omöjligt att inte alls tänka på eventuella frågor.

I The King of Comedy finns en fantastisk scen där De Niro fantiserar om att vara med i en talkshow och låtsas bli intervjuad genom att prata högt med sig själv. På samma sätt har jag de senaste dagarna pratat högt med mig själv i huvudet. De Niro hamnar till slut i fängelse efter att ha kidnappat programledaren. Imorgon får jag veta hur det går för mig.

----------

I övrigt har jag precis tackat ja till en lägenhet på gärdet, två rum och pentry på 41 kvadrat. Det är lite smått fantastiskt. Den ligger på sjätte våningen på Jerum och kommer kosta 4200 i månaden ungefär, då ingår el och bredband. Som en följd kommer jag nog hyra ut mitt lilla studentrum över sommaren.

7 kommentarer:

Texas sa...

Jag tror att det hänger på skjortan. Och om ärligheten ska fram så måste jag ju säga att jag sett mer välstrukna skjortor i mina dagar. Resultatet av gårdagens bravader och pinsamheter var väl så där.

Aron sa...

Sympatikommentar! Woho!

Sofia sa...

åh. de där lägenheterna suktade jag efter förut. gärdet och 41 kvadrat liksom. och TVÅ rum! nu betalar jag 3900 för 25 kvadrat. jag blir lite avis.

Eriks Exil sa...

Pentry på 41 kvadrat! Shit va stort. Det måste vara ett slott.

Eriks Exil sa...

Vad fint Metro-tekniks lila stil passar till din blogg förresten. Clearly ment to be. Jag tror på dig.

MLI sa...

Jag är övertygad om att du spelade skjortan av dom! Okej, den var låg. Men jag tror att det gick bättre än du tror! Aftonbladet frågade mig vilka hemsidor jag brukar surfa runt på. Vissa frågor kan man liksom inte förbereda. Och grattis till lghten! Sweet!

Aron sa...

Jag själv fick också hemsidesurfningsfrågan, och blev stum. Kom inte på en endaste jävla tekniksida. Man du suck.