söndag, maj 13, 2007

Helgen v. 19

Det var då bantningskuren inför vårens bröllop sprack. Mitt fall blev en påse chips, en flaska Trocadero, jordgubbsmousse och pannkakstårta. Ida anlände redan i torsdags och gav mig en present i form av en form. Den har i helgen använts till såväl lasagne som crêpes, båda väldigt lyckade. Det var dessa måltider som fick garneras med diverse desserter. Och nu minns jag plötsligt den där Djurgårdsglassen med pekannötter vi delade på som var den riktiga början på min dietbrottskarriär. Nåja, jag har åtminstone några dagar på mig att promenera bort några hekton, det får väl bli en veg-buffé för 30 kronor till lunch i veckan.

Och vi hade faktiskt lite att fira i helgen, ett sorts ettårsjubileum kombinerat med den nya lägenheten jag skrev kontrakt på i fredags, och så helgens höjdpunkt, Eurovision Song Contest. Jag blir alltid lika förbannad av tanken på melodifestival och vill genast springa och gömma mig. Men som ena halvan av ett älskande par blir dessa svenska, och i detta fall till och med europeiska, folkfester ett nödvändigt ont. Luuk och sidekick var faktiskt stundtals oerhört underhållande och höll mig kvar framför teven, även om jag allvarligt övervägde att lämna rummet när Ukraina gjorde narr av allt som heter musik, eller humor för den delen.

Idag var jag sedan på upptäcksfärd i min nya stadsdel, Ladugårdsgärdet. Och vilket fantastiskt område det är. Stadsplaneringen är fenomenal och husen avlöser varandra längs de kringlande kullerstensgatorna. Jorå, där skulle man bo.

8 kommentarer:

Texas sa...

Gärdet schmärdet.

ART IS BUSINESS sa...

Ska du bo på Brantingsgatan?

Keps!

Aron sa...

Nej herr Keps, jag ska inte bo på Brantingsgatan, Jag ska bo i Studentbacken, på Studentbacken 23 närmare bestämt.

Texas sa...

Brantingsgatan, där hade jag en gång en vän.

Anonym sa...

Skyll inte allt på mig din räv!
Även om du alltid protesterar så fort vi ska vara folkliga blir du oftast mer engagerad än jag när det väl kommer till kritan. Så det så.

För övrigt trodde jag än en gång att det var last nite som började spelas när tom petty körde igång sitt intro. Lurigt.

Aron sa...

Jag medgav faktiskt att både Luukan och hans kompanjon var underhållande. Men mer engagerad än vad du var är ju en grov överdrift. Jag må ha skrattat och tagit mig för magen en eller två gånger, men du gick ju fullkomligt upp i att Serbien inte fick vinna.

Eriks Exil sa...

mmm pannkakstårta. Vilken sofistikerad smak du har när du ska lyxa till lite Aron. Go for that extra something.

Anonym sa...

Luuk är underbar! Har samlat några av hans sköna repliker i ett par inlägg i min blogg. "G:son på spanska blir Javier. Har vi kommit på." Sjukt roligt ;-)