fredag, maj 04, 2007

Fortfarande förbannad

Det är liksom inte bara det faktum att DN flyttat på Rocky som gör mig upprörd, även om det är fullt tillräckligt. Genom att placera den överst har de långt ifrån lyckats med att höja dess status. Snarare är det den värsta placering en strip kan få. Låt mig förklara.

Under frukosten har jag min morgontidning of choice liggande på bordet framför mig. Detta är ett trevligt och inte så ansträngande sätt att ta sig igenom den. Överst på sidorna är det oftast lite feta rubriker, under dem en bild, och sedan brödtexten som nu är så långt ner på sidan, och därmed nära min skål med frukostflingor, att det inte innebär några som helst problem att läsa den. När Rocky nu ligger högst upp på tabloidsidan framför mig blir texten i de fylliga pratrutorna alldeles för liten för att vara läsbar. Detta leder till att jag tvingas lyfta på tidningen för att kunna läsa det enda relevanta inslaget i hela kulturbilagan. Jävligt irriterande.

1 kommentar:

Sofia sa...

Rocky-grejen är lite konstig. Faktiskt. Är det verkligen högst status att ha placeringen där uppe? Det väcker många tankar.

Spännande att du också var i Falun. För övrigt tjuvlyssnade jag på ett långt samtal på toaletten där en blond tjej pratade om hur fantastiiisssskt trevligt det var denna kväll på Harrys. För hon var där på reunion med sin gamla högstadieklass. Toalettkösamtal är det jag minns bäst från utekvällar.