torsdag, maj 24, 2007

Mer Mars?

Jag bloggar alldeles för mycket om Veronica Mars tror jag, det verkar vara en serie för små flickor. Men, jag upptäckte, alldeles för sent, att dubbelavsnittet jag såg idag var säsongens, och förmodligen seriens, sista. Jag tänkte redan innan jag började titta att eftersom det är ett dubbelavsnitt lär det ju vara det sista. Men inte då, jag tittade på det och mot slutet var det helt uppenbart för mig att del 23 och 24 skulle dyka upp nästa respektive nästnästa vecka. Men ack vad jag bedrog mig.

Det här var alltså vad vi får? Jag fattar ingenting. Efter att ha sett hela Day Break var jag inne på Weird Science och läste om Kjells åsikter om sista avsnittet och förundrades över hur han inte verkade ha förstått någonting av upplösningen. Jag skrattade lite inombords och var nöjd över att jag minsann förstod. Det skrattet har nu fastnat i halsen.

Hur kunde detta vara slutet på Veronica Mars? Vi fick ju inte veta någonting. Logan spöade upp en skolkamrat med maffiakopplingar och ursäktade sig med sarkastisk uppriktighet till Piz? Jake Kane är tillbaka, och har skägg? Keith kommer förlora valet igen? Jag förstår ingenting.

1 kommentar:

Hannes Delling sa...

nu har jag sett det. omöjligt. det är inte slut. vart fan har du fått det ifrån? du har tappat all läsk i backen.