onsdag, maj 16, 2007

Drakfest som satte sina spår

Inte har jag fått mycket nyttigt gjort idag. Några crêpes blev det, med köttfärs och spenat. Och enligt receptionisten får jag nu alltså inte frysa de som blev över. Då får jag cancer.

På fredag sker det vi alla väntat på, det stora bröllopet. Men redan imorgon går tåget ner mot havet, Varberg och fästningen. Jag har haft en bantperiod inför denna festlighet i hopp om att tillfälle ska ges för ordentlig frossa där. Jag hoppas på någon typ av buffé, uppföljd av en fet och gräddig bröllopstårta.

Frossan tjuvstartade dock redan igår, med öl och b-sås-pizza. Men eftersom kvällen även innehöll boccia (förlust), kubb (seger), drakflygning (briljering) och dans, dans, dans (hits) hoppas jag att det jämnade ut sig lagom till tolvslaget.

----------

Fick tag på det senaste Entourage i HD och nog var det skillnad. Skärpan i bilden var dock inte det enda som bländade mig. Det var ett högklassigt avsnitt och det märks att vi närmar oss säsongsavslutning. Frågan är bara hur Johnny Dramas slutscen skall toppas. Bättre än så blir det knappast.

5 kommentarer:

Texas sa...

Du skulle ju blogga om att jag precis sovit tre timmar också.

Aron sa...

Jag sket i det, det finns för många bloggar om din sömn.

Eriks Exil sa...

aron. tack för bra ipodmanövrering. hits var det!

Camilla sa...

Idag läste jag att det är en av våra vanligaste köksmyter att spenat blir näst intill dödlig om man återupphettar den.

Men! Rätter som innehåller spenat ska inte ligga framme länge i rumstemperatur eftersom det med hjälp av vissa bakterier kan bildas nitrater u deb sin anses vara mindre nyttiga. Av magens tarmbakterier kan de nämligen i vissa fall omvandlas till nitrit som är skadliga i stora mängder. Men det är alltså inte något stort hot mot världshälsan. Kyl ner resterna snabbt och precis som alla andra rester, ska spenatresterna hettas upp ordenligt så att alla bakterier dör.

Som på beställning, ur Salt&Peppar 2/2007.

Nu vet du.

Aron sa...

Detta var ju till stor hjälp för en hypokondriker som mig, som istället för att frysa in spenat-crêpesen lät dem stå framme i flera timmar. Herregud.