tisdag, maj 01, 2007

Sahara Disco Hotnights

















Ja jävlar va bra de är ändå! Det var ju en riktigt hitkavalkad de bjöd på. Det hade jag aldrig räknat med. Dessvärre gjorde ju det att vi gick miste om några av de finaste spåren från senaste skivan, t.ex. Salty Lips. Den nya skivan växer sig för övrigt starkare för varje lyssning, även om jag såklart älskade den från början.

En dröm jag länge haft är att få göra en dokumentär som Sahara Hotnights och ikväll var det massa jeppar runtom som filmade. Jag hoppas innerligt att de bara skulle dokumentera konserten och inte snor min idé.

SH är lite speciella ändå. Det är ju ett av de band jag fått följa från början och jag kommer då alltid Stand by my band. Det var svårt att inte bli lite nostalgisk när de drog igång Drive Dead Slow som andralåt. Märkligt nog blev höjdpunkten (förutom Cheek to Cheek som självklart var bäst) Hot Night Crash när Maria och Johanna fick lova att släppa på poserna lite och Jennie slamrade iväg på koklockan.

Och den där saxen på Getting away with murder är helt jävla strålande.

9 kommentarer:

Texas sa...

Det är tjejer!

Eriks Exil sa...

Håller med texas. Och det heter hitkavalkad, inte hitskavalkad. Fan vad grinig jag är. Aja, jag skulle passa på att marknadsföra min nya blogg så kola in den.

Texas sa...

Det heter kolla!
Jag fick för övrigt nästan skriva purjo när jag ordverifierade. Kul!

Aron sa...

Jag rättar mig såklart direkt efter dig erik. Det är ju du som är rockstjärna. Och det är klart dom är tjejer, det är ju det som är halva grejen. Ändå har dom mer kuk än Thåström nånsin haft.

Texas sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Texas sa...

Det här med att de är tjejer, det är ingen värdering från min sida. Mer än att tjejer är bra. Jag gillar tjejer.

Eriks Exil sa...

Typiskt att någon av er skulle gå på mitt medvetna stavfel. Maria&jossan har kuk, de andra är inte tuffa. Nu kan du titta på demo-videon. Tack förresten till texas som lärt mig det ungdomliga ordet "demo"

Texas sa...

Varse Erik! Demo är ett bra ord, det är så tugget går bland kidsen. Alla pratar om demo. Demo är det nya pogs.

Kul med så många kommentarer va aron?

Aron sa...

Ja jäklar alltså, snart har ju detta inlägg lika många kommentarer som bloggen har inlägg. Det stämmer för övrigt att Jossan har störst kuk i bandet. Hon slår så jävla hårt på trummorna.