måndag, maj 28, 2007

Sova sova sova

På lördag ska det flyttas. Tills dess behöver vi en säng. Den ska vara 160 cm bred, eller kanske 140 cm bred.

"Nu är det din städvecka!" står det på den blå lappen på min dörr. Lappen syftar i själva verket på förra veckan. Detta innebär att jag måste städa korridoren och framför allt köket ikväll. Det är jobbigt eftersom köket är väldigt smutsigt.

Idag fick jag en länk och till slut visade det sig att jag är 136 smart. Hur smart är du?

----------

Dagens Håkan är Chet Baker - You Don't Know What Love Is:

You don't know how hearts burn
For love that can not live yet never dies
Until you've faced each dawn with sleepless eyes
You don't know what love is
Brännö Serenad:
Och vad vet du om hur hjärtat kan bränna?
För kärlek som aldrig kan dö, men inte heller leva...

Och vad vet du om gryningen?
Förrän du mött varje morgon, med sömnlösa ögon...
Dessutom ligger den fantastiska texten över stråkarna från Isley Brothers My Love Is Your Love (Forever)

8 kommentarer:

Eriks Exil sa...

Jag blev bara 123 smart men jag har ju inte heller gått på KTH. Jävligt tråkit test, jag rekommenderar det inte till någon.

Texas sa...

Sympatikommentar.
Jag tror att din brist på kommentarer kan bero på det oerhört dryga i att ha kommentarer i popup-fönster. Jag hatar det och detta kan vara sista gången jag dristar mig till att kommentera bloggen. Tack för mig!

Anonym sa...

124!

Tommy sa...

126 smart. Överaskade mig själv å det grövsta.

Hannes Delling sa...

120.. måste ha blivit någe fel

Aron sa...

Ooh, betyder detta att vi snart får se en Ellen-blogg?

Hannes Delling sa...

Jag börjar blogga när min mamma gör det.

SB sa...

Jag blev 131, men det betyder inte att jag kommer sätta igång med blogguppgiften förrän det egentligen är för sent för att göra det bra. Det måste också säga något om hur smart man är - fast jag vet att jag kommer bli stressad och jag vet hur det ska undvikas, kommer jag ändå inte göra något för att undvika det